Anasayfa  |   İletişim  | EN
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Bize Ulaşın
Mesajınız
Bize Ulaşın
FSMVÜ | 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ders Ekle/Bırak Haftası
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ders Ekle/Bırak Haftası

Öğrencilerimizin, Ders Ekle/Bırak sürecinde aşağıdaki işlem basamakları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu kapsamında ders kayıtlarını sonlandırmalarını önemle hatırlatırız.

Öğrenci Bilgi Sisteminin Ders Ekle/Bırak ekranı, 12.10.2020 Pazartesi günü saat 11.00’de açılacak olup, 13.10.2020 Salı günü saat 18.00’de kapanacaktır.

Öğrenci Danışmanlarımız, öğrenciyi öğrenimi süresince izler, lisans öğretimi, ilgili mevzuat ve akademik performansı hakkında bilgilendirir ve yönlendirir. Öğrencinin derslere kaydolma, ders ekleme, bırakma ve dersten çekilme işlemleri öğrenci danışmanlarımızın onayı ile yapılır.

Bahsi geçen konularla ilgili Ders Ekle/Bırak tarihlerinde danışmanınıza dâhili hatlardan, e-maillerinden veya otomasyon sistemi üzerinden sorularınızı yöneltebilirsiniz.

Eğitim Öğretim Uygulama Esasları için tıklayınız.

Programlara göre danışman dahili numaraları ve e-mail adresleri için tıklayınız.

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapmak için tıklayınız.

 

(Sisteme ilk kez giriş yapacak öğrencilerin kullanıcı adı, öğrenci numarası; otomasyon şifreleri, T.C. kimlik numaralarının ilk beş hanesidir.)

**Normal süresini tamamlayıp azami süreye geçen öğrencilerimiz, öğrenci bilgi sistemi üzerinden ders kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra çıkan ücreti ödeyerek ders kayıtlarını kesinleştireceklerdir.

**667 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) kapsamında üniversitemize ÖSYM tarafından yerleştirilerek normal öğrenim süresinde mezun olamamış, ilgili dönemde üç dersten fazla alan öğrencilerden yarıyıl ücreti, dönemde üç ders ve altında ders alan öğrencilerden  ise AKTS başı ücret alınacaktır. Bu durumdaki öğrenciler, Mazeretli Ders Kayıt Formunu doldurarak Danışmanına ve Bölüm Başkanına onaylattıktan sonra Haliç Yerleşkesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmesi ve ders kayıt haftası içerisinde seçmiş oldukları derslerin AKTS başı ücretini ödemeleri gerekmektedir.

 


Ödeme Seçenekleri ve Koşulları

Azami Sürede öğrenim gören öğrenciler, Güz ve Bahar yarıyıllarında seçmiş oldukları dersin AKTS Kredisi başına göre öğrenim ücretlerini ödeyeceklerdir.

  • Peşin Ödemeler

Ödemelerini peşin olarak yapmak isteyenler öğrenci numaraları ile birlikte  Ziraat Bankası Logosu Kurumsal Tahsilat (Şube gişeleri, ATM’ler ve internet bankacılığı) ya da https://www.albaraka.com.tr/images/logo.png Türk Katılım Bankası ( Şube Gişelerini )  kanallarından birini kullanarak yapabilirler.

Not : Havale ve EFT işlemleri üzerinden ödeme yapılmamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmemelidir)

Not: Öğrenim ücretlerinde senetle veya elden taksit yapılmayacaktır.

  • Kredi kartı ile Ödeme

Öğrenim ücretini kredi kartı ile ödeyecek öğrenciler, https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla ödeme yapabilirler. Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf) yapılan taksitli ödemelerde vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.

https://www.fsm.edu.tr/resim/Dosya/banka2018-07-05-03-45-29pm.png

Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlarıyla işlem yapılamamaktadır.Axess ve Maximum kartla olan anlaşmalarımız sona erdiğinden bu kartlarla taksitli ödemelerde kullanılamaz.

  • Öğrenim Kredisi Kullanarak Ödeme (10 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin, tüm şubelerde görevlendirilen Bireysel Müşteri İlişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir. Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödeme başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencimizin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

İşleyişi

Albaraka Türk Katılım Bankası tarafından açtırdığınız hesaba, ödeme planındaki öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlayacaktır. Veli (kefil) adına açılan Özel Kredili hesaba, ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekmektedirr. Belirlenen son ödeme gününe kadar öğrenim ücretlerinin taksit tutarları, kefil adına açılan Özel Kredili hesabınıza yatırılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır. Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti ) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi hesap sahibi yararınadır. Veli (kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.

Velilerin Özel Kredili Hesap Açılış Başvurusu İçin Gerekli Olan Belgeler:

  • Nüfus cüzdanı
  • Gelir Belgesi:
  • Ücretli (SGK’lı ) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak hizmet dökümü,
  • Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,
  • Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı veli veya kefillerin 65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

Banka İletişim Bilgileri

Albaraka Türk Katılım Bankası Çağrı Merkezi

444 5 666

0(850) 222 5 666

Beşyüzevler Şubesi

0(212) 477 61 90

 *Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

*Ödemelerin tamamlandığına dair kontrolü ödeme.fsm.edu.tr adresi üzerinden yapabilirsiniz.

Not : Ücretlere %1 KDV dâhildir.



Kurumsal
E-Posta
İnsan
Kaynakları
SKS
FSM
Otomasyon
International Relations
FSM SEM
ALUTEAM
KURAM
FSM
TÜMER
Kariyer
Merkezi